باتری پراید صبا

آیا سوز و سرما منجر فساد باتری اتومبیل میشود؟

اکثر باتری ها از شیوه یک واکنش الکتروشیمیایی فعالیت می کنند. با تأثیر هوای سرد بر باتری خودرو، فرایند شیمیایی داخل باتری نماید می شود. هوای سرد کمی از انرژی باتری را تخلیه می کند، به این برهان فصل زمستان اکثر اوقات کاتالیزوری به جهت ردوبدل باتری اتومبیل است. چنانچه به طور منظم از اتومبیل به کارگیری می کنید، نباید نگران شارژ نگه داشتن باتری در ادامه زمستان باشید چون در ادامه چنین شرایطی شارژ تام باتری به وسیله دینام اتومبیل انجام می شود.

تأثیر هوای سرد بر باتری خودرو

دمای ذیل و هوای سرد در ادامه ارتفاع زمستان می تواند باعث به فساد اکثر باتری شود. در ادامه ادامه به تشریح اکثر عوارض زخم باتری اتومبیل در ادامه ارتفاع زمستان می پردازیم.

کاهش گنجایش باتری ماشین

خرید باتری پراید در دمای پایین، گنجایش باتری اتومبیل می تواند کمتر یابد. همین کمتر گنجایش با کمتر عمده اقتدار خروجی باتری، تأمین جریان اضطراری به جهت خط مش اندازی موتور اتومبیل را مختل کرده و شفاف نشدن اتومبیل را به ملازم دارد.

تغییر ویسکوزیته روغن

ویسکوزیته یا این که گرانروی روغن (viscosity)، به تیتر مقاومت روغن در ادامه برابر اعصاب شدن در ادامه اثر نیروی گیرایی مطرح است. ارتقاء ویسکوزیته وسیله نقلیه، از تأثیر هوای سرد بر خط مش اندازی اتومبیل است. دمای ذیل همینطور اجزای داخلی نظیر رادیاتور، تسمه ها و شیلنگ ها را پایین فشار قرار می دهد. در ادامه مجموع، هوای سرد تلاش موتور را نماید می‌کند و منجر می‌شود به جهت راه‌اندازی به نیروی بیشتری نیاز داشته باشد؛ ملازم با همین حقیقت که باتری اقتدار کمتری به جهت ارائه دارد، می تواند از چرخش موتور خودداری کند.

کاهش نرخ شارژ

 

آیا سوز و سرما منجر فساد باتری اتومبیل میشود؟ | باتری هایپیل هنگامی که یک اتومبیل حرکت می کند، باتری به طور مداد شارژ می شود. با تأثیر هوای سرد بر باتری خودرو، شتاب شارژ آن به مقدار قابل توجهی کمتر می یابد؛ همین بدان مضمون‌ هست که در ادامه هوای سرد می بایست با پیمودن فاصله بیشتر، از شارژ درست باتری اطمینان حاصل کنید.

نکاتی به جهت خودداری از تأثیر هوای سرد بر باتری خودرو

خوشبختانه، اقداماتی وجود دارااست که می توانید از تأثیر هوای سرد بر باتری خودرو، بکاهید. در ادامه ادامه به ابلاغ چندین نکته به جهت مراقبت از باتری در ادامه برابر اثرات دمای پایین، می پردازیم:

حل سولفاتگی کانکتورهای باتری

سولفاته شدن سروصدا باتری اتومبیل می تواند بر اتصال فی مابین سلول باتری و کابل های آن تأثیر منفی بگذارد و نمی تواند انرژی خویش را به شکل تام به موتور انتقال دهد.

سولفاتگی قطب های باتری می تواند شارژ آن را تخلیه کند؛

بنابراین چنان چه نقص‌ آغاز زدن وسیله نقلیه وجود دارد، ممکن هست سروصدا باتری مبداء مشکلات سولفاته شدن باشد نیکی لزوما خویش باتری. با تمیز یا این که ردوبدل نمودن کانکتورها به وسیله تکنسین، می توانید ارتفاع قدمت باتری را ارتقاء دهید.

مراقبت از اتومبیل در ادامه تابستان

آیا سوز و سرما منجر فساد باتری اتومبیل میشود؟ | گرمای تابستان، فرایند تخریب باتری اتومبیل را تسریع می نماید و فساد آن را در ادامه فصل زمستان به ملازم دارد. براین اساس اضطراری هست از باتری اتومبیل در ادامه برابر گرمای تابستان مراقبت نمایید و بازدیدهای منظم و برنامه تلویزیونی ریزی شده را به جهت آن اجرا کنید.

نگهداری اتومبیل در ادامه پارکینگ

نگهداری اتومبیل در ادامه پارکینگ در ادامه دوران عدم به کارگیری از آن می تواند به مراقبت از وسیله نقلیه و خودداری از تأثیر هوای سرد بر باتری خودرو، امداد شایانی کند.

پوشاندن اتومبیل در ادامه ارتفاع شب

با به کارگیری از روکش های خودرو، می توانید کمی از گرما را نگه دارید و از یخ زدن باتری اتومبیل خودداری کنید.

به دستکم رساندن مصرف باتری

به مراد به کارگیری درست از باتری، از خاموش بودن چراغ‌های اتومبیل هنگامی که از آن ها به کارگیری نمی‌کنید اطمینان حاصل کنید.

زمان دهی به باتری جهت شارژ شدن

آیا سوز و سرما منجر فساد باتری اتومبیل میشود؟ | خرید باتری واریان دینام، باتری را در ادامه حین رانندگی شارژ می کند. رانندگی های کوتاه مدت و رانندگی هایی با توقف/راه‌اندازی مکرر به باتری دوران متعددی به جهت شارژ دوباره نمی‌دهند؛ براین اساس هر چندین وقت یکبار با رانندگی طولانی مدت، باتری ماشبن را تقویت کنید.

تعویض روغن

روغن موتور نقش دارای اهمیت در ادامه مراقبت از باتری و موتور ایفا می کند. براین اساس از برنامه تلویزیونی ی هنگامی مشخصی به جهت ردوبدل روغن اتومبیل به کارگیری نمایید (به خصوص در ادامه ماه های زمستان)؛ چون ویسکوزیته عمده روغن کهن نسبت به روغن جدید، حرکت موتور را با نقص‌ بیشتری مواجه خواهد کرد.

اطمینان از خاموش شدن سیستم های روشنایی خودرو

در هوای سرد و بدون نور از صحیح خاموش شدن ماشین، چراغ‌ها و بسته شدن درب ها اطمینان حاصل کنید.

هر نوری می تواند باتری را یک شبه تخلیه کند. اسباب جانبی، از گزاره شارژرهای فندکی را از الکتریسیته قطع نمایید تا در ادامه دفعه سپس که اتومبیل را شفاف می نمایید از الکتریسیته دزدی اتومبیل خودداری شود.

استفاده از باتری با جریان خط مش اندازی بالا

در دوران خرید باتری، میزان جریان خط مش اندازی سرد (CCA) را از فروشنده سؤال کنید. جریان خط مش اندازی سرد (CCA) به بضاعت باتری به جهت آغاز زدن اتومبیل در ادامه هوای سرد اشاره دارااست و هرچه عدد بیشتری باشد، در ادامه سوز و سرما تلاش بهتری دارد.

نتیجه گیری

آیا سوز و سرما منجر فساد باتری اتومبیل میشود؟ | ارتفاع قدمت باتری در ادامه موقعیت آب و هوایی دشوار کمتر می یابد، به نوع ای که در ادامه مکانهایی با دمای بالا، ممکن هست ناچار گردید هر سال باتری خویش را ردوبدل کنید.

 

استفاده از روکش باتری در ادامه ارتفاع شب های سرد زمستان و یا  پارکینگ سرپوشیده مقرون به صرفه هست و می تواند باتری را گرم نگه دارد.  نیز چنین به کارگیری از کیت اسباب لازم اتومبیل که شامل پتو، پاوربانک، آب و … هست هم مؤثر است. در ادامه غایت مراقبت کابل های اتصال باتری در ادامه ماشین، در ادامه تام ارتفاع سال، می تواند بعنوان ایده ی مطلوب مطرح باشد.