گیربکس خودرو ایران هیوندا (3)

باید بگوییم که این عمل اشتباه است و میبایست تنها از یک پا برای فشردن هر دو پدال استفاده کنید. به لطف بازنگری در طرح چراغهای عقب، نمای این بخش نسبت به قبل بهبودیافته است. در خصوص مصرف سوخت هم باید گفت هایما توربو با مصرف ترکیبی حدود 9.6 لیتر در هر صد کیلومتر خودرو نسبتاً پرمصرفی به حساب میآید هرچند در نسخه جدید (پلاس) میزان مصرف سوخت ترکیبی در حدود 1 لیتر در هر صد کیلومتر کاهش یافته و اوضاع بهتر از قبل شده است. افت کیفیت ساخت دنا پلاس هم یکی مسائلی است که نمیتوان آن را نادیده گرفت. یکی از مهمترین قطعات در قوای محرکهٔ خودروها گیربکس یا جعبهدنده است که نیروی موتور را به دیفرانسیل تحویل میدهد. توصیه متخصصین به حرکت آرام و با سرعت کم در فصلهای سرد است تا موتور خودرو به شیوه صحیحی گرم شود. ظرفیت صندوق عقب شاهین ۴۲۰ لیتر است و اگرچه به اندازه تارا نیست، اما فضای کافی را در دسترس کاربران این خودرو خواهد گذاشت. شاید دوست داشته باشید که صدای گاز و موتور را در حالت ایستاده بشنوید، اما ما به شما پیشنهاد میکنیم برای سرگرم کردن خودتان، به فکر کار چطور از سرقت خودرو جلوگیری کنیم؟ – آکادمی مالی مسعود دیگری باشید. قطعاً کوییک نمیتواند لایق عنوان بهترین باشد اما ازآنجاییکه این ارزانترین خودروی اتوماتیک بازار کشورمان محسوب میشود، در دسترس طیف بیشتری از خریداران قرار دارد و بنابراین حضورش در لیست ما خالی از لطف نخواهد بود.


روغن موتور خودرو

دنا پلاس نسخه فیس لیفت شده دنا است و دنا نیز بر روی پلتفرم سمند توسعه یافته که خود سمند هم به نوعی فرزند پژو 405 محسوب میشود؛ پس میتوان دنا پلاس را جزء نوادگان پژو 405 دانست که این خیلی نا امید کننده است چراکه پلتفرم 405 در دهه چهلم زندگی خود به سر میبرد و سالها با مهندسی روز جهان فاصله دارد. اصطلاحا به حرکت خودرو از حالت سکون با بیشترین گشتاور ممکن و حداقل هرزگردی را لانچ میگویند. برای توقف کامل (پارک کردن) ابتدا ایست کامل کنید، سپس دنده را در حالت قرار داده، ترمز دستی را بکشید و پایتان را از روی ترمز بردارید تا وزن خودرو بر روی چرخهای عقب بیفتد. کارهایی که نباید با خودروهای اتوماتیک انجام داد شاید عبارت لانچ را شنیده باشید. به طور کل گیربکسهای اتوماتیک برای خودروهای شهری جهت آرامش و سهولت در رانندگی و مصرف سوخت پایین طراحی میشوند و مناسب برای شتابگیریهای ناگهانی و رانندگی پر فشار نیستند. زمانی که گیربکس در حالت قرار دارد و شما توقف میکنید، گیربکس در دنده یک میماند و تنها درگیری موتور و گیربکس، جریانهای گردابی روغن هیدرولیک داخل توربین است که به دلیل دور پایین موتور، بسیار ناچیز است. !


ی اتوماتیک شما خواهد شد. این عمل در خودروهای دندهای با بالا بردن دور موتور و رها کردن ناگهانی کلاچ میسر میشود. چرا که درجا گاز دادن در خودروهای اتوماتیک اشتباهی است که توانش تعمیر گیربکس خودرو خواهد بود. هنگامی که خودرو در دنده D قرار نگرفته و پدال گاز را فشار میدهید، سبب افزایش ناگهانی اصطکاک میان قطعات داخل گیربکس و موتور میشوید. از آنجا که پدال کلاچ در خودروی اتوماتیک وجود ندارد، برخی از رانندگان، از یک پای خود برای فشردن پدال گاز و از دیگری برای فشردن پدال ترمز استفاده میکنند. وجود چراغهای اسپرت، طراحی سه بعدی و زیبا سپر و حالت ایستاده و خوشایند جلو پنجره در قسمت جلوی خودرو شاهین موجب شده طراحی این خودرو در نمای خارجی مطابق سلیقه مشتریان ایرانی باشد. در واقع باید گفت این حرکت آسیب جدی به گیربکسهای اتوماتیک وارد خواهد کرد و امکان ایجاد هزینههای میلیونی برای صاحب خودرو وجود دارد. این شوک بزرگ سبب آسیب رسیدن به گیربکس خودروی اتوماتیک شما خواهد شد. این کار علاوه بر کاهش کنترل شما بر روی خودرو باعث فشار مضاعف به شیر برقیهای گیربکس خواهد شد. این نوع گیربکس نه تنها محبوب رانندگان حرفهای است، بلکه کسانی که خیلی تواناییهای رانندگی بالایی ندارند هم آن را میپسندند.


خودرو فیدلیتی بدون کارکرد جعبه دنده از نظر قدرت و سرعت کاملا محدود میباشد برای مثال فکر کنید اتومبیل دنده ای را فقط با دنده سه رانندگی کنید. برای مثال جعبه دنده خودروی ۲۰۶ تیپ ۶ با کد که از سادهترین گیربکسهای اتوماتیک به شمار میرود، ۸ عدد شیر برقی دارد که ۲ تای آن در معرض خرابی است. این در حالی است که در شاهین شاهد امکانات بیشتری مثل سانروف، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمهای، گرمکن آینههای جانبی، صندلیهای چرمی، سیستم پایش باد تایرها و چراغهای خودکار هستیم. البته این ۲ خودرو از نظر امکانات رفاهی و سیستم ترمز جلو و عقب هم با یکدیگر تفاوت دارند. ولی در بخشهای موتور، طراحی، امکانات و ایمنی تفاوتهایی با یکدیگر دارند و هریک در بخشی بر دیگری برتری دارد. ولی سوالی که مطرح میشود اینکه آیا این بزرگترین اختراع تاریخ خودرو میتواند ایمنی کاملی را برای راننده به ارمغان بیاورد؟