چه کسی دیگری می خواهد درباره رژیم کتوژنیک برای لاغری بیاموزد؟

و خود هیپوگلیسمی میتونه باعث تشنج و کلی مشکلات متابولیکی واستون بشه؟ در حالیکه ذخایر چربی بدن بسیار زیاد است و ورزشکاران پس از رعایت رژیم کتوژنیک، دفعات سوختگیری خود را تا ۵۰% کاهش داده میدهند. پس از چهار سال، رژیم غذایی کتوژنیک نه تنها به من کمک کرد که وزن خود را کاهش دهم بلکه زندگی ام را در ابعاد مختلف دگرگون کرد. من در اغلب اوقات زندگی با تنظیم وزن خود درگیر بوده ام، اما رژیم کتوژنیک تنها چیزی بود که در نهایت جواب داد. به نظر میرسد رژیمهای غذایی با کمترین میزان کربوهیدرات سبب کاهش بیشتر قندخون نسبت به سایر رژیمهای غذایی لاغری شوند.زمانی که بدن شما برای تامین انرژی مورد نیاز خود، چربی میسوزاند این امر سبب ساخت ترکیباتی میشود که به آنها «کتون» میگویند.

قیمت رژیم کتوژنیک در این وعده، 11 گرم چربی اشباع شده وجود دارد. در رژیم کتوژنیک برای لاغری بیشترین کالری مورد نیاز بدن از طریق دریافت چربی و پروتئین تامین میشود و مصرف کربوهیدارتها به خصوص موادی مثل نان سفید، سودا، شکر، انواع خمیر و پاستا و سایر کربوهیدرات که زودهضم هستند ممنوع است. شیر و ماست و پنیر هم جزء پروتئین هاست ؟ بررسیهای بعدی نشان داد که ۲۰٪ از بیماران صرعی وی تا آخر عمر دچار تشنج نشدند و ۵۰٪ آنان هم بهبود نسبی پیدا کردند. عوارض جانبی همچون گرسنگی و از دست دادن انرژی شایع بود و ۳۰٪ نیز دچار یبوست شدند. از آنجا که برنامه غذایی رژیم کتوژنیک مصرف مواد غذایی با کربوهیدرات بالا را ممنوع می کند و مواد غذایی همچون لوبیاها و میوه ها که کربوهیدرات بالایی دارند نیز سرشار از منیزیم هستند؛ در صورت عدم مصرف منیزیم در طول رژیم لاغری کتوژنیک دچار فقر منیزیم خواهند شد.

البته باید این نکته را در نظر گرفت که رژیم کتوژنیک سرشار از گزینههای ممنوعه است و تنوع غذایی آن کم است. منبع این مقدار زیاد شکر از منابعی مشخص مانند آب نبات ها و شیرینی ها تا مواردی کمتر آشکار اما همچنان مضر مانند سس ها و تنقلات تلخ را شامل می شد. برخی از رژیمهای روزهداری ممکن است شامل روزهداری متناوب به صورت روزانه باشد، در حالی که برخی دیگر ممکن است دورههای روزهداری طولانیتری برای چند روز یا بیشتر داشته باشند. برخی از مردم تنها با مصرف 20 گرم کربوهیدرات در روز به این وضعیت می رسند، در حالی که برخی دیگر با دریافت روزانه بیش از 20 گرم در روز به کتوزیس وارد می شوند.

در نتیجه با کاهش سطح انسولین در بدن و نیز تغییر سبک زندگی و ورزش این مشکل تا حدود زیادی رفع شود. انجام ورزش بدنسازی و حرکات پرفشار در کنار رژیم کتوژنیک توصیه نمیشود چون برای اینکار شما باید کربوهیدرات بیشتری مصرف کنید تا بدن بتواند به نیاز شما پاسخ دهد. در رژیم کتوژنیک این سوخت و ساز سریعتر انجام میشود و شما مجبور نیستید قند را در بدن ذخیره کنید. به ویژه به این دلیل که گوشتهای موجود در بازار در کشورهای توسعه یافته، مملو از هورمون هستند. «رژیم کتوژنیک» از جمله رژیمهای لاغری است که در سالهای اخیر در بین کسانی که قصد کاهش وزن و لاغر شدن دارند محبوب شده و در تمام کشورهای دنیا هواداران خاص خودش را دارد.

هنگام برنامهریزی وعدههای غذایی، هدف شما این است که ۷۰ تا ۷۵ درصد از میزان کالری مورد نیاز خود را از چربی، ۲۰ تا ۲۵ درصد از پروتئین، و ۵ تا ۱۰ درصد از کربوهیدراتها به دست آورید. در این رژیم تغذیه سطح کربوهیدرات مصرفی به حداقل ممکن کاهش یافته و جایگزین آن، مصرف چربیها و پروتئینها افزایش مییابد. از عوارض کلی رژیم کتوژنیک برای کبد چرب میتوان به تجمع بافت چربی احشایی، التهاب و افزایش مقاومت به انسولین اشاره کرد که باعث التهاب شده و به سلولهای کبدی آسیب میرساند. اما رژیم لاغری کتو چیست و چگونه میتوان با آن وزن کم کرد و لاغر شد. مکمل bcaa چیست و زمان مصرف آن چه موقع است؟

واقعا رژیم لاغری کتو چیست و چرا اینقدر محبوب شده است؟ اگر مبتلا به دیابت به خصوص بیماری دیابت نوع ۱ هستید تعداد زیاد کتون در خون میتواند سبب شدت بیماری شود به همین دلیل بهتر است قبل از اتخاذ این رژیم با پزشک خود مشورت کنید. این رژیم غذایی شما را قادر می سازد غذاهای ناسالم را با گزینه های جایگزین کنید. یعنی شباهت های زیادی با هم دارن. همانطور که قبلا اشاره کردم، مطمئنا رژیم غذایی کتوژنیک برای همه افراد مناسب نیست و مواقعی وجود داشته که حتی برای من هم مناسب نبوده است. لیاقت من بیشتر از شیوه ای بود که قبلا با بدنم رفتار می کردم که در نهایت به آن رسیدم. از آنجایی که من قبلا جهت کاهش وزن تلاش کرده و شکست خورده بودم دیدن نتایج حقیقتا افزایش بزرگ در اعتماد به نفس به من بخشید.

در سال ۱۹۶۴، با آگاهی از استدلالهای او حتی قبل از انتشار Pure, رژیم کتوژنیک چرخه ای یا دوره ای CKD چیست؟ تمام آنچه نیاز است بدانید White و Deadly، دو تولیدکننده بزرگ شکر در بریتانیا (AB Sugar و Tate & Lyle) دفتر شکر (بعدها Sugar Nutrition) را برای ارائه استدلالهای متقابل علمی در مورد سلامت راه اندازی کردند. من بخش بزرگی از زندگی ام را با تنظیم کردن وزنم درگیر بوده ام. در کنسرو کردن میوه ها و همچنین برای تهیه شربت شیره ذرت با کالری بالا نیز، سوکرالوز به کار برده می شود. از کجا تهیه کردی رژیمو؟ میشه لطفا رژیمو که دکتر داده بفرستی برامون؟ مگه میشه میوه نخورد ؟ مصرف مقداری مناسب از میوه نیز جزئی از برنامه غذایی من شده است.

به نظر میرسد این رژیم غذایی از آن دست رژیمهایی است که به جای کلسترول بد، سطح کلسترول خوب را در بدن افزایش میدهد. دلیل این امر احتمالا به خاطر استفاده چربیها به عنوان منبع انرژی به جای کربوهیدارت است. در واقع، گزینههای میوهای مغذی و خوشمزهای وجود دارد که قطعاً میتوانند به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم کم کربوهیدرات در حد اعتدال گنجانده شوند.اگرچه میوه ها معمولاً کربوهیدرات بالایی دارند، اما معمولاً پر از فیبر نیز هستند. از آنجایی که این دو رژیم کربوهیدرات کمی دارند، برای کاهش وزن مناسب هستند. همچین افرادی که از سردرد مزمن رنج میبرند، بیماریهای مغز و اعصاب و نیز افراد مبتلا به آکنه و دیابت نوع ۱، با رژیم مذکور تا حدودی بهبود پیدا میکنند اما حتما لازم است که این رژیم را زیر نظر پزشک اتخاد و دنبال کنند.

رژیم کتوژنیک خوب یا بد من همیشه در زمان رژیم گرفتن احساس گرسنگی داشتم اما با تکنیک هایی که در پکیج گفته شده بدون احساس گرسنگی تونستم لاغر شوم و سختی نکشم. با توجه به اینکه این رژیم تا حدودی محدود کننده است، اما پیروی از این رژیم در مواقعی مانند غذا خوردن در بیرون از خانه، رفتن به مسافرت، داشتن فرزندان کم سن و یا داشتن شغلی تمام وقت می تواند مشکل باشد. آووکادو کربوهیدرات خالص کمی دارد یعنی هر سهم از این میوه معادل ۱۰۰ گرم حاوی حدود ۸.۵ گرم کربوهیدرات و ۷ گرم فیبر است. یکی دیگر از عوارض رژیم کتوژنیک برهم خوردن تعادل آب و مواد معدنی در بدن است.

اما کتوی پاک بر اساس یافتن سالمترین مواد غذایی است. با اینکه رژیم غذایی کتوژنیک از همان اول برای من جذاب بود اما من جهت اطمینان از مناسب بودن این روش برای خود، مایل به یادگیری بیشتر درباره علم و دانشی که در ورای این روش وجود داشت بودم. علت این بو وجود استون یعنی نوعی کتون است که محصول جانبی متابولیسم چربی به شمار می رود. سطح قند خون و انسولین را کاهش میدهد و متابولیسم بدن را از کربوهیدراتها دور کرده و به سمت چربی و کتون میبرد. در آن مرحله، بسته به اینکه چقدر به وزن مورد نظر خود نزدیک هستید، میتوانید به حفظ وزن ادامه دهید یا اگر روند کاهش وزن بیش از حد کُند شده است، کربوهیدراتها را کاهش دهید.

1. 1. در یک ماهیتابه، روغن زیتون را بر روی حرارت ملایم قرار دهید. این یک پایه ایده آل برای سس سالاد و سس مایونز سالم است. این جامعه به طرز فوق العاده ای حمایت کننده بوده و در خود داستان های موفقیت زیادی را جای داده است. از جمله فواید این رژیم برای ورزشکاران کمک به عضلهسازی بیشتر و افزایش سطح اکسیژن مورد نیاز بدن به خصوص در زمان تمرینات سخت و فشرده است. لازم است که پیش از اتخاذ این رژیم غذایی حتما یک چکاپ کامل انجام دهید و زیر نظر پزشک تغذیه پیش بروید تا امکان یا خطر ابتلا به موارد دیگر به حداقل برسد. در این روش که به رژیم ۵:۲ هم معروف است، شما میتوانید در ۵ روز از هفته به صورت نامحدود غذا بخورید تنها در دو روز از هفته کالریهای دریافتی خود را کاهش دهید. Art​icle was creat ed by GSA C᠎ontent​ G enerator DEMO​!

شما همچنین باید آب زیاد بنوشید، الکترولیتهای خود را تکمیل کنید، پروتئین و چربی کافی بخورید، به تدریج کربوهیدرات خود را کاهش دهید، استراحت و خواب کافی داشته باشید و فعالیت بدنی مناسب انجام دهید. بعد از این مدت بدن برای تامین انرژی مورد نیاز خود مصرف پروتئین و چربی ذخیره شده در بدن را آغاز میکند و این امر در نهایت منجر به کاهش وزن شما میشود که به آن در اصطلاح «کتوز» میگویند. علاوه بر این انسولین به بدن شما این اجازه را میدهد که از قند موجود در خون استفاده کنید یا آن را ذخیره کنید. افرادی که از رژیم کتوژنیک استفاده می کنند، باید مکمل فیبر مصرف کنند تا بتوانند این رژیم را دنبال و پیگیری کنند اما این مسئله نیاز به مراجعه به پزشک یا مراقبین سلامت دارد.

هنگامی که این اتفاق میافتد، بدن شما برای انرژی، به شدت چربی میسوزاند. آنفلانزای کتو، علائمی است که در نتیجهی جایگزینی کربوهیدرات با چربی رخ میدهد. ما قرص چربی سوز هیچ وقت معرفی نکردیم چون هدف سایت ما این هست که به روش طبیعی و اصولی کاهش وزن داشت. تنها پشیمانی من این است که چرا رژیم غذایی کتوژنیک را زودتر پیدا نکرده ام. معلوم شد که ترک عادت مصرف شکر تنها چیزی بود که توانست اعتیاد مرا از بین برده و سلامتی را به من بازگرداند. حدود ۴ سال پیش، به دنبال ایجاد تغییری دائمی بودم تا نه تنها در کاهش مقداری وزن به من کمک کند بلکه سلامتی ام را نیز به من بازگرداند و در عین حال مضر، ناپایدار و موقتی نباشد.

اگر قصد دارید رژیم کتوژنیک را به تازگی شروع کنید تنها مدلهای SKD و HPKD به کار شما میآیند. ایده اصلی رژیم غذایی کتوژنیک شروع به خوردن غذاهایی است که به گفته آنها جایگزین لیستی بلند از مواد غذایی هستند که حتی نامشان را نیز نمی توانید تلفظ کنید. هنگامی که مصرف شکر را کاهش داده و مصرف مواد غذایی سالم، واقعی و غنی از ارزش های غذایی را جایگزین آن کردم هر دوی قند و فشار خون من تا به پایین محدوده سالم کاهش یافتند و هیچوقت احساسی بهتر از آن نداشتم. حذف یک سری از مواد غذایی با ارزش از قبیل گوشت، لبنیات و میوهها با گذشت زمان باعث کم شدن ویتامینهای مهم از جمله ویتامین B12، آهن، کلسیم، پروتئین و..

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد ورزش در رژیم کتوژنیک رژیم کتو در بدنسازان و عضله سازی لطفا از صفحه ما بخواهید.