10 تا از بهترین سرور توزیع لینوکس در سال 2024 Vista

فهرست مطالب

پس از اتمام دستور ، پاورشل به شما پیغامی جهت ریستارت شدن ویندوز خواهد داد که با وارد کردن ، اجازه راهاندازی مجدد را به ویندوز 10 خود بدهید. اگر کامپیوتری که می خواهید به صورت ریموت به آن وصل شوید به شبکه مشابه متصل است، می توانید از آدرس آی پی خصوصی به جای ادرس عمومی استفاده کنید. اگر برای اولین بار به سروری متصل شوید، از شما پرسیده می شود که آیا می خواهید اتصال را ادامه دهید یا خیر. این پوسته نزدیکترین چیز به قدیمی است و از آن برای یافتن اپلیکیشنها و سازماندهی پنجرههای باز استفاده میکنیم. معمولا توزیع هایی مثل , , تفاوت VPS و VDS چیست؟ کدام برای شما مناسبتر است؟ و… در اینجا میتوانید مقدار فضای لازم برای نصب لینوکس اوبونتو را انتخاب کنید؛ معمولا این مقدار بین ۲۰ تا ۳۰ گیگابایت است. این کتاب آموزش لینوکس یک مسیر یادگیری سازمانیافته را فراهم میکند. حالا در این مرحله شما باید یک پسورد قوی برای یوزر روت انتخاب کنید، با زدن گزینه شما با دو فیلد روبرو خواهید شد که باید پسورد خود را در هر دو فیلد به صورت دقیق و مشابه وارد نمایید و سپس بر روی کلیک کنید اگر هم در نظر دارید در همین مرحله یوزرهای دیگری بر روی سرور ایجاد کنید با رفتن در بخش به راحتی میتوانید یوزر مربوطه را ایجاد کنید. ᠎​​​ ​.

چه لینوکسی نصب کنم

در مرحله بعد، برای گذر از متنهای اضافی، نصب را انتخاب کرده و در دو مرحله بعد که دو سوال از شما میشود که ابتدا گزینه اول و سپس گزینه سوم را انتخاب کنید. خوب بعد از انجام مراحل کانفیگ که در بالا برای شما بهطور کامل شرح دادیم حالا نوبت مرحله نهایی اجرای آموزش نصب لینوکس سنتواس هستش که با کلیک بر روی گزینه این مرحله شروع خواهد شد. بعد از دانلود سنتواس از طریق لینک رسمی آن که در زیر برای شما قرار دادیم آن را بر روی رایت کرده و یا توسط برنامه آن را به صورت بر روی فلش خود نصب کنید. بعد از رایت و یا ایجاد بوتیبل آن را به کامپیوتر خود متصل کرده و یکبار سیستم خودتان را ریست کنید در هنگام بالا آمدن کامپیوتر با صفحهای مانند عکس زیر مواجه خواهید شد، برای نصب دائم لینوکس روی گزینه 7 رفته و دکمه را بفشارید. حالا نوبت پارتیشنبندی هارد هستش که در بخش میتوانید این کار را بر اساس نیاز خودتان انجام دهید، بنده همیشه نصب رو با پارتیشن پیشفرض انجام میدم و بعد از نصب به صورت پارتیشنبندی میکنم ولی شما میتوانید با انتخاب گزینه در همین مرحله پارتیشنبندی هاردتان را انجام دهید. ​​.

کرک سرور مجازی بهعنوان مثال، در سرور مجازی ویندوزی میتوانید دسترسیها را بر اساس نقش کاربران تعریف کنید، از برای رمزگذاری دیسک استفاده کنید و به کمک فایروال پیشرفته و شناسایی دو عاملی (2) امنیت سرور خود را تامین کنید. اگر موفق به یافتن محل ذخیره سازی فایلهای کانفیگ آپاچی نشدید میتوانید دو آدرس زیر را بررسی کنید. حافظه ذخیره سازی هارد یکی از مهمترین قطعات در کامپیوتر سرور میباشد. از مهمترین بخشهای مانده در آموزش نصب لینوکس قسمت & هستش که باید حتماً آنرا به دقت و با توجه به اطلاعات آدرس آی پی شبکه خود تکمیل کنید. دقت کنید در دستورات زیر آدرس آی پی ، پسورد و نام کاربری سرور خود را باید جایگزین کنید. آرچ لینوکس خود توزیعی ساده و در عین حال قدرتمند به حساب میآید. با ریموت زدن به سرور لینوکس و ویندوز میتوانید این سرورها را از راه دور کنترل کنید. اکثر کاربران ویندوز سرور به عنوان کنترل پنل از استفاده می کنند که رابط کاربر پسندی دارد. این کنترل مبتنی بر لینوکس، دارای یک رابط گرافیکی () کاربر پسند میباشد که کار مدیریت وبسایتها و سرورها را بسیار آسان میکند. نصب لینوکس رو بر اساس توسط فایل سیستمعامل انجام خواهیم داد آن هم بدون محیط گرافیکی و برای کاربرد سروری، چون همانطور که میدانید توزیع بیشتر بر روی سرورها مورد استفاده قرار می گیرد و نصب پایه یا آن باعث میشود علاوه بر حفظ فضای بیشتر هارد دیسک سرور سرعت استفاده از آن به مراتب بیشتر شود.

سرور لینوکس چیست در بخش نیز میتوانید منبع نصب سیستمعامل خودتان را معرفی کنید که میتوانید از یک آدرس بیرونی برای نصب سیستمعامل خودتان نیز استفاده کنید ولی از آنجایی که ما در شروع کار از برای مانت و نصب استفاده کردیم کافی است در این بخش گزینه -را انتخاب کرده و بر روی کلیک کنید. برای استفاده از دستور در لینوکس تنها کافی است کلمه «» را در ترمینال تایپ کنیم. معمولاً در سرورهای راه دور در دیتاسنترها باید آدرس را به صورت وارد کنید. در صورت نیاز رمز کاربری خود را وارد کنید. نام کاربری و رمز درست باشد. آدرس دستگاه یا نام ماشینی را که میخواهید به صورت ریموت کنترل کنید هم باید داشته باشید. حال که اتصال را انجام دادید، پیشنهاد میکنیم نکات زیر را هم در نظر داشته باشید تا بتوانید امنیت دستگاه را بالا ببرید. سرور مورد نظر خود را جهت مشاهده جزئیات انتخاب کنید. اگرچه این رویه کلی، ساده به نظر میرسد اما وجود مشکلات مختلف میتواند آن را پیچیده کند، به همین دلیل به توضیح مبسوط هر قسمت در ادامه مطلب خواهیم پرداخت. چند نمونه از مزایای سرور نسبت به سرور اختصاصی در ادامه این مطلب برای شما گردآوری شده است.