شش جادویی افکار نکات این می تواند به شما کمک کند Declutter رژیم کتوژنیک 28 روزه رایگان

رژیم کتوژنیک ساده به نظر می رسد. دانههای شاهدانه در هر قاشق غذا خوری 9.5 گرم پروتئین دارند، یافتن آنها در عطاریها و فروشگاههای مواد غذایی rdiet.ir بسیار ساده است. از مصرف محصولات دارای مواد نگهدارنده همچون گوشت ها، خیار شور ها، زیتون ها و دیگر مواد غذایی آماده شده با نمک خودداری کنید. 4. اکنون نان کتوژنیک سیر شما آماده است و می توانید آن را برش زده و همراه با سس پتیزا سرو کنید. پیاز را نگینی کنید و تفت دهید تا تا نرم شود اما قهوه ای نشود، سیر را له کنید و به پیاز اضافه کنید و به مدت ۳۰ ثانیه تفت دهید، آب مرغ را قبل از اضافه کردن بقیه سبزیجات و ادویه جات گرم کنید تا به جوش آید، سبزیجات و ادویه جات را به سیر و پیاز اضافه کنید و آن ها را داخل آب مرغ بریزید، ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بجوشانید تا سبزیجات نرم شوند سپس آن را از روی حرارت بردارید تا خنک شود.

پنیرهای نرم مانند پنیر فتا و پنیر بز نخورید. محصولات فرآوری شده: اگر به نظر میرسد غذایی در کارخانه تولید شده است، آن را نخورید. این نوع ماست را با صافی صافکرده تا قسمت آبکی شیر از آن خارج شود. معمولا بعد از 6 ماه، بالن تخلیه و از معده تان خارج مشود، چون ممکن است بعد از این مدت بالن خراب یا سوراخ شود. برخی از رژیمهای غذایی طوری برنامهریزی شدهاند که نمیتوان مدت طولانی آنها را ادامه داد. بنابراین، اگر باردار هستید و نمیدانید که آیا رژیم کتوژنیک برای شما مناسب است یا خیر، ما در این مقاله به صورت اختصاصی با بررسی رژیم کتو در بارداری به این سوال شما پاسخ خواهیم داد. مطالعه­ ای در سال 2017 نشان داد که رژیم غذایی گیاهی در بیماران مبتلا به دیابت سبب بهبود سطح قند خون و HbA1c شده و همچنین خطر بیماری قلبی و عروقی در این بیماران کاهش پیدا کرده است.

رژیم کتوژنیک 28 روزه رایگان در واقع یک رژیم غذایی برای لاغر شدن سریع میباشد که در آن با کاهش مصرف قندها و افزایش مصرف چربی در رژیم روزانه و استفاده از پروتئینها، سوخت و ساز بدن به سمت مصرف چربیها به جای کروبوهیدراتها میرود و به این ترتیب ذخایر چربی بدن کاهش مییابد و به کاهش وزن کمک میکند. گرسنگی نیز باعث میشود، بیشتر به سمت غذاهای کم مغذی کشیده شوید. برخی علائم نیز از جمله افزایش تشنگی، خشکی دهان، تکرر ادرار و کاهش گرسنگی یا اشتها نشاندهنده ورود به کتوز هستند. علاوه بر این به کاهش سطح گرلین که به عنوان «هورمون گرسنگی» شناخته میشود کمک میکند. یک مطالعه روی افراد چاق انجام شده است و نشان داده است که خوردن یک وعده غذایی با پروتئین بالا نسبت به وعده غذایی با کربوهیدرات بالا باعث کاهش سطح گرلین (هورمون گرسنگی) میشود.

میتوانید از متخصص تغذیه مشاوره دریافت کنید تا بدانید کدام غذاها کلسیم را کاهش داده و باید مصرف آنها محدود شود. MCTهای موجود در روغن نارگیل همچنین میتوانند احساس سیری را در شما افزایش دهند که این امر اشتیاق شما به کربوهیدرات و قند را کاهش میدهد. قزل آلا همچنین منبع عالی پروتئین است که میتواند به افراد کمک کند احساس رضایت بیشتری از وعدههای غذایی خود داشته باشند. بدن خود استفاده می کند اما بعد از آن باید برنامه غذایی او طوری تنظیم شود که مواد حاوی آهن در آن گنجانده شود. مکمل هایی که باعث تقویت رشد مو و ظاهر ضخیم و براق آن می شوند در حال حاضر رایج بوده و تقریباً هم به طور کلی ماده ی مشترکی دارند: ویتامین B بیوتین ، که باعث تقویت موهای سالم می شود. در واقع خوردن غذاهای پر چرب شواهدی را نشان می دهد که به طور کلی سلامت کبد شما را بهبود می بخشد.

به طور کلی هر زن روزانه به 50 و هر مرد به 60 گرم پروتئین نیاز دارد که این میزان در رژیم پروتئین بیشتر نیز می شود. علاوه بر عدس میتوانید از سویا، لوبیا و نخود نیز استفاده کنید. علاوه بر این به پایین آوردن فاکتورهای بیماری کاردیوواسکولار به خصوص در افراد چاق کمک بسیار زیادی میکند. در رژیم کتوژنیک برای لاغری بیشترین کالری مورد نیاز بدن از طریق دریافت چربی و پروتئین تامین میشود و مصرف کربوهیدارتها به خصوص موادی مثل نان سفید، سودا، شکر، انواع خمیر و پاستا و سایر کربوهیدرات که زودهضم هستند ممنوع است.

نادیده گرفتن کتو به این معنی است که میتوانید در طول تمرین از انرژی لذت ببرید، به خصوص اگر برخی از بهترین میان وعدههای ریکاوری مانند شیر شکلات، اسموتیهای میوهای با پودر پروتئین، و پنکیکهای تخم مرغ و موز را در نظر بگیرید. اگر این محصول را بهصورت کنسروشده خریداری میکنید، باید حواستان به مقدار نمک موجود در آن باشد. در صورتی که قصد دارید این رژیم را دنبال کنید، باید با این معایب آشنا بوده و توصیهها و نکات مربوط به آن را رعایت کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با این بیماری، علائم و نشانهها و عوارض این بیماری آشنا شوید. فقط مراقب باشید که از هیچ کربوهیدراتی در کنار این صبحانه ویژه استفاده نکنید. یکی از روشهای کاهش کالری خوردن غذا در بشقاب کوچکتر است.

برای داشتن یک عادات غذایی سالم، باید به مقدار کافی پروتئین، سبزیجات، فیبر، آب بنوشید و تا حدامکان مصرف سرخکردنیها را کاهش بدهید. ۷. آب به مقدار کافی بنوشید. البته پیتزایی به روش کتوژنیک. طبق تحقیقات انجام شده اگر رژیم لاغری و ورزش را با هم دنبال کنید تاثیرش ۵ برابر زمانی ست که هر کدام از این روش ها را به تنهایی انجام دهید. اگر میخواهید گوشت قرمز مصرف نکنید میتوانید از تخم مرغ استفاده کنید. از طرفی، این رژیم در بیماران مبتلا به کمبود پیرووات کربوکسیلاز، پورفیری و سایر خطاهای ارثی نادر در متابولیسم چربی منع مصرف مطلق دارد. تحقیقات نشون داده این رژیم میتونه به پیشگیری از بیماری های قلبی، سرطان پستان و دیابت نوع 2 کمک کنه. نوشیدن آب قبل از غذا اشتها را کاهش داده و باعث میشود مصرف غذا کمتر شود.

برای کاهش وزن باید غذاهای سالم را جایگزین مواد غذایی مضر کنید و کالری خود تا حد استاندارد کاهش دهید. در اینجا لیستی از مواد غذایی را میبینید که سرشار از پروتئین هستند و در عین حال کالری کمی را وارد بدن میکنند. شما میتوانید در کنار مصرف گوشت و مرغ از محصولات گیاهی سرشار از پروتئین نیز استفاده کنید. این ماده مقدار کالری سوزی روزانه را نیز کمی افزایش میدهد. اساس رژیم کتوژنیک از نظر علم و متخصصان بر کارآیی موثر سوخت و ساز سلولی، سلامت عمومی بدن، چربی سوزی و از بین بردن بیماریها است. وقتی حالت کتوزی ایجاد میشود بدن با چربی سوزی بسیار بیشتری انرژی مورد نیاز خود را تامین کند.

حدود ۲۰ دقیقه طول میکشد تا مغز این پیام را دریافت کند. در این مرحله میتوانید خامه و پنیر فتا را اضافه کنید و یک دقیقه دیگر روی حرارت بگذارید. میتوانید تکههای این ماهی را به سالاد، ساندویچ و میان وعده خود اضافه کنید. ماهی قزل آلا چرب است و این به آن معنا است که حاوی مقادر زیادی اسیدهای چرب مثل امگا 3 است. توجه داشته باشید که برخی از افراد میتوانند مقدار بیشتری پروتئین مصرف کنند و از مزایای آن بهرهمند شوند. مزایای احتمالی رژیم کتو چیست؟ پژوهشها نشان میدهند که رژیم کتوژنیک برای کبد چرب خوب است. اضافه وزن و مصرف موادی با چربی های مضر، نداشتن تحرک و بارداری می تواند عامل بروز بیماری کبد چرب باشد. موقع مصرف سیب زمینی دقت کنید که سرخ کردن و اضافه کردن سس میتواند کالری دریافتی بدن را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. ممکن است در ماه اول رژیم کتو، کاهش خیلی خوبی را تجربه کنید اما در ماههای بعد کاهش وزن قابل قبولی نداشته باشید!

داروهاي ضد تشنج در طی شروع رژیم ادامه مییابند، درصورتیکه تشنجات کاملاً قطع شدند یا فرکانس آنها بهطور قابلتوجهی کاهش پیدا کرد، داروي ضد تشنج بهتدریج قطـع میگردد. رژیم کتوژنیک رژیمی با کربوهیدرات پایین و چربی بالاست که در اون مصرف کربوهیدراتها به ۵ درصد کاهش پیدا میکنه و چربیها جایگزینش میشن. هر فردی برای افزایش یا کاهش وزن باید تغذیه سالمی داشته باشد تا به بدن خود آسیب وارد نکند. گونادوتروپین کوریونی انسانی (HCG) یک برنامه غذایی بسیار سخت است که باعث می شود فرد وزن خود را بسیار سریع کاهش دهد.. از آنجا که تبدیل چربی به انرژی کالری بیشتری نسبت به تبدیل کربوهیدرات ها به انرژی می طلبد، این رژیم ممکن است در کاهش وزن نسبت به سایر رژیم ها مؤثر باشد. از آنجا که این رژیم سرشار از چربی و پروتئین است بنابراین خیلی سریع احساس سیری به ما دست می دهد و کمتر احساس گرسنگی خواهیم داشت؛ و لاغری خیلی سریع حاصل می شود.

از آنجا که در این رژیم، از چربیها و نه کربوهیدراتها به عنوان اولین منبع سوخت استفاده میشود، چربی بیشتری سوزانده میشود که در نهایت منجر به کاهش وزن میشود. اگر به دنبال رژیم غذایی برای کاهش وزن هستید، خوردن تخممرغ برای صبحانه انتخاب بسیار مناسبی است. البته اگر شما به دنبال اطلاعات کاملی از رژیم کتو میگردید پس توصیه میکنیم که مطلب راهنمای کامل رژیم کتوژنیک را مطالعه کرده تا بتوانید به اصولیترین شکل ممکن این رژیم را انجام دهید.

چرا استفاده از رژیم قلیایی توصیه میشود؟ شما برای عوارض رژیم الکالاین یا فواید رژیم غذایی قلیایی چه نظری دارید؟ در رژیم پروتئین چه میزان پروتئین باید مصرف کرد؟ مصرف کشک نیز مفید است یا اینکه از نصف پیمانه پروتئین آب پنیر در شیک یا ماست استفاده کنید تا پروتئین دریافتی روزانه خود را افزایش دهید. حتی خلقوخو و عملکرد بدن نیز به میزان مصرف پروتئین بستگی دارد. حتی گاهی تعداد کالریهای سوزانده شده با مصرف آب بیشتر میشود. علاقهمندان به برنامههای غذایی کتوژنیک باور دارند که با استفاده از چربی احساس انرژی بیشتری دارند، هوشیارتر هستند و حتی از عملکردهای بهتر مغزی برخوردار میشوند. اگر در طول روز احساس گرسنگی کردید، میتوانید به عنوان میان وعده از آجیل، انواع دانه، پنیر یا کره بادام زمینی برای محدود کرد رژیم غذایی خود استفاده کنید (اگرچه استفاده از میان وعدهها در دراز مدت میتواند روند کاهش وزن را کند نماید).

اگر در کنار رژیم کتوژنیک، ورزش می کنید، می تواند به شما کمک کند. اگر سینه مرغ را بدون پوست صرف کنید 136 کالری پروتئین دریافت میکنید، پوست آن هم 26 گرم پروتئین مورد نیاز بدن را تامین میکند. با وجودی که روی رژیم کتوژنیک استاندارد و پروتئین مطالعات بیشتری صورت گرفته است، ولی رژیم کتوژنیک دوره ای و هدفمند طرفدار بیشتری دارد و معمولا بدنساز ها و ورزشکار ها بیشتر از آن استفاده می کنند.

این رژیم بیشتر مناسب ورزشکاران است زیرا باید با مصرف بیشتر کربوهیدرات، گلیکوژن از دسترفته ماهیچهها طی تمرین را جبران کنند. مصرف پروتئین کمک میکند بافت عضلانی تثبیت شود و رشد ماهیچهها در کنار ورزش قدرتی افزایش پیدا کند. آهسته غذا خوردن به مغز این فرصت را میدهد که احساس سیری را ایجاد کند. خوردن پروتئین به این افراد کمک میکند احساس سیری داشته باشند و میزان مصرف روزانه کالری آنها را کاهش میدهد. مصرف بیشتر پروتئین با کاهش کربوهیدرات همراه است که ممکن است با کاهش مصرف غذاهای فراوری شده مثل نان، آب نبات و شیرینی، ماکارونی و برنج سفید همراه باشد. رژیم کتوژنیک ممکن است به افرادی کمک کند که میخواهند وزن خود را کاهش دهند یا به مشکلات سلامتی مرتبط با متابولیسم و قند خون پیشگیری کنند. این کاهش وزن ابتدایی به خاطر دفع آب اضافی بدن است و شما را با انگیزه بیشتری برای انجام دادن رژیم آماده می کند.

توصیه میشود شیر بادامهای شیرین، طبیعی و خانگی را به جای شیر بادامهای آماده و بازاری انتخاب کنید تا مواد مغذی و فیبر بیشتری داشته باشند. برای کاهش وزن برخی از متخصصان پروتئین را توصیه میکنند به دلیل اینکه اشتها را تنظیم میکند و موجب رفع گرسنگی میشود. گرسنگی عادی با هوش غذایی کمی متفاوت است. این دو نان اما از نظر بافت، طعم و ارزش غذایی متفاوت هستند. بلوبری و کرنبری خشک حاوی قند کمتری هستند، اما ممکن است به دلیل طعم ترشی که دارند به آنها قند اضافه شده باشد. در ادامه اگه میخواین میتونید تمشک ها روهم به مخلوط توت ها اضافه کنید و هم زدن رو ادامه بدید. این ماده غذایی سرشار از پروتئین است و همچنین مواد مغذی و فیبر زیادی هم دارد که برای بدن مفید است. مواد غذایی سرشار از پروتئین مدتزمان زیادی شما را سیر نگه میدارند و به مدیریت اشتها و کاهش مصرف غذا کمک میکنند.

کاهش کالری مصرفی و انجام فعالیتهای ورزشی میتواند باعث ازبینرفتن عضلات در کنار چربی شوند. عدم دریافت کلسیم کافی علاوه بر این مشکل باعث اضطراب، افسردگی و مشکلات خواب میشود. برای ساخت عضله بدن کافی است از پروتئین استفاده کنید. این موضوع را بهخاطر داشته باشید که ایجاد تغییرات عمده در رژیم غذایی میتواند بسیار طاقتفرسا باشد و پس از مدتی از رعایت آن خسته میشوید. این برای قرار دادن بدن شما در حالت متابولیک به نام کتوز طراحی شده است، جایی که بدن شما شروع به سوزاندن چربی برای سوخت به جای کربوهیدرات می کند.هنگامی که کربوهیدرات مصرف می کنید، بدن شما آنها را به گلوکز تبدیل می کند که از آن برای انرژی استفاده می کند. رژیم کتو، انرژی را از طریق سوزاندن گلوکز (توسط کربوهیدرات ها) به سوزاندن کتون ها (که چربی تولید می کنند) تامین می کند.

آزمایشهای خون، ادرار و تنفس در دسترس هستند، که میتواند با اندازهگیری میزان کتونهای تولید شده توسط بدن، به تعیین اینکه آیا وارد حالت کتو یا کتوژنیک شدهاید یا خیر. اگر دیابت دارید، احتمالا بارها برای پیدا کردنِ میزان کربوهیدرات مجاز برای مصرف سردرگم شدهاید. هنگامی که قصد خرید مواد غذایی را دارید، حتما دو استراتژی را در نظر داشته باشید. قبل از اشاره کردن به 3 ویژگی عالی جلبک دریایی برای رژیم کتوژنیک قصد داریم کاربرد های جلبک دریای در رژیم کتوژنیک را بیان کنیم.

روغن نارگیل به عنوان تقویت کننده حافظه و مغز و همچنین تنظیم کننده هورمون و در بسیاری از شرایط برای افرادی که از بیماری آلزایمر قصد دوری دارند، می تواند اثرگذاری خود را به بهترین شکل نشان دهد. در بسیاری از کشورها، خوراکیها، «برچسب تعیین ارزش غذایی» ندارند و در نتیجه، محاسبهٔ میزان چربی، پروتئین و کربوهیدرات غذا راحت نیست. در دکترتو امکان تعیین وقت حضوری، آنلاین یا تلفنی با متخصصان وجود دارد. بدن انسان در برابر هوس غذایی احتیاج به انرژی و مواد مغذی ندارد و تنها مغز است که فرمان میدهد که به پاداش نیاز دارد. عدم استفاده از حبوبات و سبزیجات باعث میشود بدن انسان از مواد معدنی و فیبر خالی شود ولی رژیم پروتئین باعث جلوگیری از چاقی مفرط میشود.

مجموع کالری روزانه: 1208 کالری ، 70 گرم پروتئین ، 144 گرم کربوهیدرات ، 30 گرم فیبر ، 41 گرم چربی ، 1743 میلی گرم سدیم. ارزش غذایی هر دو قاشق غذاخوری یا ۳۰ میلی لیتر از این سس معادل ۸۴ کالری، ۸ گرم چربی، ۲ گرم کربوهیدرات و ۱ گرم پروتئین می باشد. با این وجود فشار ناشی از هر دو این عوامل به بدن ، هم سرعت کاهش وزن و هم کاهش دریافت پروتئین می تواند به آنچه که به نام تلوژن افلوویوم یا TE خوانده می شود منجر شود .

با توجه به تحقیقات انجام شده، افرادی که از رژیم اکو استفاده میکنن، کاهش وزن بیشتر و در عین حال سلامتی قلبی و عروقی بیشتری رو نسبت به رژیم های افرادی که از رژیم های وگان با کربوهیدرات بالا استفاده میکنن، تجربه میکنن. اما فلسفه تحمل گرسنگی در رژیم روزه داری، رسیدن به یک سری اهداف معنوی مانند تناسب اندام و بهبود سلامتی است. این ماده تاثیر بسیار خوبی روی هورمونهای سیری و گرسنگی دارد. برای این که احساس گرسنگی نکنی، برنامه غذایی کتوفیت جوری برات تنظیم شده که میان وعده هم داری. البته به طور معمول افرادی که تحت رژیم کتوژنیک هستند با مصرف غذاهای کتوژنیک احساس سیری بیشتری دارند و کالری زیادی مصرف نمیکنند اما با این حال باید مراقب کالری دریافتی خودتان باشید. اما خوردن تخم مرغ خام یا غذاهایی که شامل تخم مرغ خام می شود، خطر عفونت سالمونلا را بههمراه دارد. این بهترین رژیم لاغری بر مصرف غذاهایی تاکید دارد که معمولاً در طول قرن 20 و یا قبل از آن در اطراف منطقه مدیترانه خورده می شده اند.

در رژیم پروتیئن از چه غذاهایی می توانید استفاده کنید؟ برای شام که یک وعده هیجان انگیز است می توانید ۳۰۰ گرم گوشت کبابی یا آب پز شده را به همراه لیمو وکاهو میل کنید. هورمونهای ما نقش بزرگی در سلامت عمومی و تندرستی ما از جمله میل جنسیمان دارند. تخممرغ غذای بسیار سالمی است، بهخصوص اگر آن را صبح میل کنید. با توجه به تاثیرات مستقیم پروتئین روی اشتها و سیری، مصرف بیشتر آن معمولا به کاهش طبیعی مصرف غذا کمک میکند. بادام یکی از منبعهای خوب، چربیهای غیر اشباع است و به کلسترول LDL (بد) را کاهش میدهد. این نوع چربیهای مفید باعث بهبود خلقوخو، افزایش تندرستی و تناسباندام میشوند. اکنه: کم شدن سطح انسولین و مصرف کم تر غذاهای فرآوری شده می تواند برای بهبود اکنه مفید باشد. This c᠎on tent w᠎as c​re ated by GS A Co​nten t Gene​ra᠎tor DEMO​.

رژیمهای پروتئین اگر به صورت اصولی و علمی باشند میتواند به کاهش وزن منجر شود اما اگر بدون نظر کارشناس تغذیه مقادیر زیادی از این ماده غذایی را مصرف کنید به صورت چربی در بدن ذخیره شده و به افزایش وزن منجر میشود. اگر 2 تا 3 حبه سیر را روزانه به صورت ناشتا بخورید، تاثیر آن دو برابر خواهد شد! البته این نسبت سختگیرانه رژیم کتوژنیک است و میزان آن با توجه به سن، قد، وزن و سلامت جسمی بدن ممکن است تغییر کند. تخمه آفتابگردان میتواند با جگر، جوانهی گندم و زردهی تخم مرغ رقابت کند.

تخمه آفتابگردان دارای مقداری فسفولیپید، 70% اسیدلینوئیک و ویتامین E است. برای هضم پروتئین نیاز به فیبرهای خوراکی با کیفیت، ویتامین و دیگر مواد مغذی است. گوشت قرمز دارای ویتامین زینک، آهن و پروتئین است. با توجه به تحقیقاتی که انجام شده افراد نباید روزانه گوشت قرمز مصرف کنند و باید در برنامه غذایی خود مصرف گوشت قرمز را به حداقل برسانند. روی نان تست را با آووکادو بریزید و با کمی نمک ، فلفل و فلفل قرمز خرد شده مزه دار کنید. در هر ۳ اسلایس از این نان رژِیمی حدود ۸۲ کالری موجود است. البته این زمان ممکن است، برای هر شخص با توجه به در نظر گرفتن شرایط جسمانی او متفاوت باشد. رژیم اتکینز یکی از مشهورترین رژیمهای حاوی مواد پروتئینی بالا است که توصیه میکند فرد بدون در نظر گرفتن سایر گروههای مواد غذایی مصرف پروتئین روزانه خود را افزایش دهد.

توصیه میشود خانمهای 19 تا 70 سال باید روزانه 46 گرم پروتئین دریافت کنند. همان طور که گفته شد، اولین ماده ی منع شده در رژیم کتوژنیک، قند و شکر است و به همین علت رژیم غذایی کتو به افراد مبتلا به دیابت نوع دو توصیه می شود. گفته میشود که پایبندی به این تعهد در دراز مدت، سخت است و به همین خاطر است که چیت دی یا وعده تقلب به میان میآید. گاهی به این فستینگ، “پنجره ی 8 ساعت غذا خوردن” نیز گفته میشود. همچنین سطح کلسترول تری گلیسیرید و HDL نیز در افرادی که رژیم کتو داشتند، بهبود یافته است. افرادی که در برنامه غذایی خود از میوه و سبزیجات استفاده میکنند کمتر در خطر سرطان قرار میگیرند. بله، رژیم لاغری رایگان باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان میشود. یکی از معضلات زندگی ماشینی و دیجیتالی امروز، کاهش میزان تحرک بدنی افراد و پیدایش افزایش وزن در آنها است.

برای همهی افراد افزایش پروتئین ضروری نیست. مگر اینکه از نظر پزشکی ضروری باشد برای اکثر مردم در دراز مدت واقع بینانه نیستند. اکثر رژیمهای پروتئینی، مصرف غلات را محدود میکنند. اکثر مردم میتوانند با خوردن گوشت، ماهی محصولات لبنی، حبوبات، تخم مرغ و سبزیجات سرشار از پروتئین مثل مارچوبه و اسفناج یک رژیم غذایی پروتئین را امتحان کنند. با توجه به پژوهشها به این نتیجه رسیدهاند که رژیم غذایی که سرشار از پروتئین است به بهبود سوخت و ساز بدن و کاهش وزن تاثیر زیادی میگذارد. سارکوپنی یکی از شدیدترین موارد مربوط به افزایش سن میباشد که عواملی مانند: ضعف، کاهش کیفیت زندگی و شکنندگی استخوان در افراد مسن میشود. به همین دلیل کمتر در معرض شکستگی و پوکی استخوان قرار میگیرید. خانمها بعد از یائسگی در معرض پوکی استخوان قرار میگیرند یکی از راههای مناسب برای پیشگیری از پوکی استخوان مصرف مقدار زیادی پروتئین و افزایش تحرک میباشد.